Hva er ditt behov for digital markedskommunikasjon? Med våre annonseprodukter kan du, som annonsør, nå bredt ut til Norges befolkning, eller treffe helt konkrete kundegrupper og målgrupper.

Webtraffic er et norskt annonsenettverk bestående av over 110 norske nettsider. Sitelisten inkluderer 9 av de 10 største nettsidene i Norge (ref. Tns Gallup).

Desktop (Pc/Mac), har en unik og svært sentral plass i nordmenns hverdag, knyttet til alt fra informasjonsinnhenting, til underholdning og kommunikasjon. Som tilbyder av et produkt eller en tjeneste, er det umulig å overse viktigheten av kommunikasjon med forbrukere og kunder på denne plattformen.

Gjennom desktop-produktene til Webtraffic kan du, som annonsør, få tilgang til kostnadseffektive digitale løsninger, enten det gjelder konkrete målgrupper og kundegrupper, eller massekommunikasjon. Under kan du lese litt mer om våre digitale løsninger på desktop:

• Dekningsproduktene gir kostnadseffektiv, rask og bred dekning i valgfri periode:

Med vår Run of Network kan du som annonsør kjøre bred eksponering i hele nettverket, eller du kan kjøpe eksponering kun på de største og mest kjente nettsidene i Norge. Det er også mulig å skreddersy din egen sitepakke ut i fra behov.

• Få sterk synlighet og dekning i markedet over en kort periode:

Har du behov for et ekstra push ut til markedet kan våre impact-produkter være midt i blinken for deg. Gjennom 24 timer eller 3 dager blir din kampanje prioritert i nettverket. Produktet passer godt ved lanseringer, kampanje-peaker, korte tilbudsperioder med mer.

• Målgruppeprodukter:

Her kan du treffe din målgruppe i en passende kontekstuell kontekst. Har du, eksempelvis, en kvinnelig målgruppe, vil Webtraffic sin kvinnepakke, gi deg mulighet til å treffe kvinnelige nettsurfere når de leser om redaksjonelt innhold knyttet til mote, skjønnhet, familieliv med mer.

 

• Bakgrunn

Den eksklusive kleskjeden, Høyer, lanserte sin nettbutikk (www.hoyer.no) i november 2013. De ønsket å profilere og lansere nettbutikken gjennom digitale kanaler.

• Målsetting med lanseringskampanjen

Høyer ønsket å nå sin primærmålgruppe (moteinteresserte kvinner), øke kjennskap totalt blant Norges befolkning og øke kjennskap om nettbutikken samt drive trafikk inn til hjemmesiden.

• Løsning
Webtraffic stod for hele lanseringen av nettbutikken.

24-timers dekning+ ble kjørt som del to av kampanjefasen, og er den kampanjen som omtales i resultatene. 24-timers dekning+ er et annonseprodukt som gir annonsøren stor og bred eksponeringsgrad og en dominerende effekt 24 timer på Ipad, desktop og mobil. Produktet gir totalt 4 750 000 annonsevisninger.

• Resultater

Høyer mener selv at de var svært synlig dagen de kjørte 24-timers dekning +, og at kampanjeelementet har vært en sterk bidragsyter til økt kjennskap og oppmerksomhet rundt nettbutikken.

• 24-timers dekning+ konkrete resultater: 13 457 besøk til nettbutikken på kampanjedagen.

12 476 unike besøk: 84 % var nye besøkende. Totalt antall annonseklikk: 13 457. Dette tilsvarer en kostnad per klikk på 7,4NOK. Det som er mest interessant er at løftet av brukere i nettbutikken har vedvart. Høyer så tydelige resultater av å kjøre en dag med 24-timers dekning+. Trafikk i nettbutikken før 24-timers dekning+ : 1 500 unike brukere per dag. Trafikken en uke etter 24-timers dekning+ : 4-6000 unike per dag. Løftet i trafikk har vedvart (266%-400%).

 

Desktop

Gjennom desktop-produktene til Webtraffic kan du, som annonsør, få tilgang til kostnadseffektive digitale løsninger.

Tanja Westhagen Sales Manager tanja.westhagen@schibsted.no