Skal du for eksempel selge SUV, hvorfor ikke benytte vårt «SUV» segment der nettbrukere gjennom sin adferd på nettet har vist at dette er en type bil de er på utkikk etter?

Målgrupper er et produkt der vi benytter en avansert teknologi som gjør det mulig å lage målgrupper basert på store mengder data om brukeratferd og registeringsdata til internettbrukere. Dette gjør at du kan treffe konkrete målgrupper og være enda mer relevant i din markedskommunikasjon.

Skal du for eksempel selge SUV, hvorfor ikke benytte vårt «SUV» segment der nettbrukere gjennom sin adferd på nettet har vist at dette er en type bil de er på utkikk etter?

Vi har over 40 predefinerte segmenter for å gjøre det enkelt for deg å finne din målgruppe. Hvis du vil nå en spesiell målgruppe kan vi selvfølgelig også skreddersy ditt helt eget segment for å treffe denne.

Målgruppestruktur 2015

Spørsmålet til deg som annonsør er: Hvem vil du nå?

 

SLIK FUNGERER DET

-Trinn 1. Innsamling av brukerdata

Ved hjelp av cookies samler vi inn data om adferden til internettbrukere i vårt nettverk. Dette samles inn ved hjelp av utvalgte partnere vi har en samarbeidsavtale med der vi betaler for den innsamlede dataen.

 

-Trinn 2. Segmentering av brukerdata

Med den innsamlede dataen om adferd segmenterer vi brukere i henhold til fire parametere. Nettsider og seksjoner brukeren har vært på. Artikkelinnhold brukeren har lest på. Søkeord brukeren har benyttet. IP-informasjon på brukeren. Dette settes sammen og kombineres med tidsperiode brukeren skal ha utført adferden og frekvens på hvor ofte adferden er utført.

 

-Trinn 3. Annonsering mot målgruppen

Den ferdige målgruppen kan til slutt bli eksponert for ditt budskap via vårt sterke annonsenettverk.

 

 

ctc

 

 

Skreddersøm for CTC Ferrofil – varmepumpemarkedet

 

• Kundeuttalelse

Vi er godt fornøyd med vår investering hos Webtraffic. Miksen vi kjørte, med fokus på å finne en konkret målgruppe samtidig som det ble kommunisert med de som allerede hadde vist interesse gjennom retargeting, gav oss svært gode resultater i form av leads og påmelding til nyhetsbrev.

– Kristin Engely Markedssjef i CTC Ferrofil

• Case

Informasjon om kunde
CTC Ferrofil er en del av Enertech group som er internasjonalt konsern innen oppvarming av bygg, bolig og varmtvann. Enertech Group satser på oppvarming med fornybar energi og opererer i ni land fra Norge til Australia.

 

• Bakgrunnsinformasjon

CTC Ferrofil selger varmepumper i prisklassen 80 000 – 100 000 kroner. I 2013 ble det også kjørt annonsering på en radiokanal, to fagblad og flere nisjenettsteder. I 2012 ble det kjørt annonsering kun på diverse nisjenettsteder. 2012 ble også brukt som sammenligningsgrunnlag for denne kampanjen.

 

• Oppgave

Målsetningen for kampanjen var todelt. For det første ønsket CTC Ferrofil å øke antall leads, som i dette tilfellet var registrering for kontakt med rørlegger. For det andre ville de også øke antall påmeldinger til nyhetsbrevet deres.

 

• Produktmiks

Målgruppe Skreddersydd segment bygget spesifikt mot CTC Ferrofils målgruppe, med brukere som har vist interesse for varmepumper. Retargeting Kommunisere med interessenter som allerede har besøkt kampanjesiden.

Det ble investert 60 000 kroner i perioden 23.09.13 -23.10.13.

Resultatene fra kampanjen viser at antall leads økte med 350% fra 2012 til 2013 i kampanjeperioden. Samtidig økte antall påmeldinger til nyhetsbrev med 267%. CTR for Målgruppedelen lå på 0,09, mens CTR for RT delen lå på 0,25. CTC Ferrofil er svært fornøyd med dette resultatet.

 

 

Målgrupper

Dette er et produkt der vi tilbyr annonsering til spesifikke målgrupper på nett. Dette gjør at våre kunder kan nå sin målgruppe med ønsket budskap.

Anne Høier Key Account Manager 416 39 099 anne.hoier@webtraffic.no
Robert Mobert Key Account Manager 984 74 198 robert.moberg@webtraffic.no